torsdag 3 mars 2011

Ostkaka..

Hej!

Snart helg igen.. så skönt!
Vet ni.. Idag har min underbara Mormor lärt mig att göra hennes goda småländska ostkaka..


Jag säger bara mumsfillibabba.. som alltid när mormor lagar mat & bakar :)
Visst är det roligt att ta del av ens mor-& farföräldrars tips, recept & dylikt.. Det tycker iallafall jag!


Den perfekta ostkakeformen hittade jag på http://kvarnenantik.se/ en trevlig antikaffär här i närheten med både loppisprylar & antikviteter.

Vad ska ni hitta på in helgen? Jag ska på loppis på söndag & kanske auktion på lördag :)
Det ser jag fram emot.. Hoppas man hittar lite på "behöverlistan".

Ha en fortsatt trevlig kväll så ses vi snart igen!

Kramen


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Det ser jättegott ut! Hoppas ni får en mysig helg, vi hörs då. Jag ska sitta på ett tåg hela söndagen, det blir himla roligt ;) Puss Lindis

    SvaraRadera
  2. Den ostkaka var den godaste jag någonsin smakat på... Mums

    SvaraRadera